Luftrommet over Sør-Norge er nå delvis åpnet igjen.
Grunnet en teknisk feil hos Oslo Kontrollsentral har luftrommet over Sør-Norge vært midlertidig stengt i morgentimene. Det vil medføre forsinkelser. Vi oppfordrer alle reisende til å forholde seg til den informasjon de får fra sitt flyselskap. Vi beklager ulempene dette medfører.

Lukk

Momsrefusjon

Momsrefusjonsskjemaer kan leveres til Servicesenteret i terminalen.

På vegne av private selskaper som Global Blue og Planet Refund (NB: ikke tollskjema) valideres/refunderes Tax Free-skjemaer på Servicesenteret. Dersom servicesenteret er stengt, kan du levere ferdig utfylt skjema i sikkerhetskontrollen. Det er passasjerens ansvar å sørge for at refusjonsskjema er korrekt fylt ut og nødvendig dokumentasjon/ kvittering for kjøp er vedlagt.

I Norge er merverdiavgiften inkludert i utsalgsprisen og utgjør 20% av varekostnaden. Bosatte utenfor Norge, Sverige, Finland og Danmark tilbys mulighet for refusjon ved utreise fra Norge ved kjøp fra NOK 315,- og oppover. Tax Free varer må eksporteres innen 1 måned fra kjøpsdato og er kun til bruk i utlandet.
 
Før du sjekker inn, henvend deg i skranken og vis:

  • Tax Free varene
  • Dokumentasjon på bosted utenfor Norge, Finland, Sverige og Danmark 
  • Gyldig billett med til utenlansk destinasjon, dagens dato
  • Gyldig Tax Free skjema med tilhørende kvittering
  • Kredittkort 

Dersom alt er OK vil Servicesenteret refundere/validere dine Tax Free-skjemaer. All refusjon gjøres til kredittkort (NB: ikke norsk bankkonto). Servicesenteret håndterer ikke kontanter. Returner skjemaet i sikkerhetskontrollen dersom Servicesenteret er stengt.

Registrer deg og få nyheter rett i innboksen

Uten navn*
Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.